Ik leer anders

 

Een groot aantal kinderen worden ondergewaardeerd en dat om een bijzondere gave:

 

                                                                       zij zijn beelddenkers!

 

 Ze denken voornamelijk in beelden. Het lesmateriaal wordt niet begrepen en onthouden.

 

Vaak ontwikkelen beelddenkers een leerachterstand of heeft men een vermoeden van dyslexie. Bijles helpt niet of nauwelijks. Eigenlijk wordt het schoolwerk op 'foute' wijze aangeboden. 

 

De leermethodes in het reguliere onderwijs, veelal geschreven door taaldenkers, sluiten mede daardoor niet altijd aan bij deze denkwijze. Ruim 93 % van alle kinderen leert auditief (via het gehoor) en 7 % zijn beelddenkers.

 

Door kinderen te leren de aangeboden lesstof te vertalen naar beelden,  krijgt hij/zij grip op zijn leerstijl. Je laat hem/haar de lesstof opslaan, verwerken en onthouden.

 

 

 

Je hebt direct resultaat. Geen eindeloos traject zonder resultaat maar direct in de eerste sessie is al te zien wat voor een effect het heeft bij een beelddenker.

 

 

 

Informatieproces:

 

  • opnemen
  • verwerken
  • opslaan/onthouden
  • gebruiken 

Per persoon verschilt de voorkeur van bovenstaand informatieproces:

 

  • auditief (horen)
  • kinetisch ( voelen)
  • auditief digitaal (denken)
  • visueel (zien) beelddenken

Ook een combinatie hoort tot de mogelijkheid.